Logóe-ingatlanügyvédek.hu
ügyvéd

Dr. György János

4 perc olvasás

Hol tudom megnézni hogy mi van a nevemen?

számítógépezik a fiatal

Tisztelt Földhivatal! Mi van a nevemen?

Nincs egyetlen olyan hely Magyarországon, ahol minden adatot megnézhetne arról, hogy mi van a nevén. Különböző dolgok (ingatlan, jármű, cégtulajdon, adósságok, stb.) más-más nyilvántartásban szerepelnek, és ezekhez való hozzáférés is eltérő.

A legtöbben persze arra kíváncsiak, hogy milyen ingatlantuladonuk van. Az ingatlanok tulajdonosait a Földhivatali nyilvántartás, köznapi nyelven a tulajdoni lap tartalmazza. Igen ám, de tulajdoni lapot a helyrajzi szám ismeretében tudunk lekérni. Mit tehetünk, ha pont a helyrajzi számot, számokat keressük?

Ha egy magánszemély szeretné összesíteni, milyen ingatlanok vannak a nevén, akkor a tulajdonosi földkönyv a hivatalos, hiteles forrás. Ez az irat felhasználható vagyonnyilatkozatok, öröklési ügyek, családjogi eljárások, vagy vagyonellenőrzési célú lekérdezések esetén.

Tulajdonosi földkönyv

A tulajdonosi földkönyv a természetes személyazonosító adatok felhasználásával készült leválogatás során összeállított helyrajzi szám listát, valamint – az ingatlanügyi hatóság és az igénylő erre irányuló megállapodása esetén – az ügyleti tulajdonilap-másolatokat tartalmazó dokumentum.

A tulajdonosi földkönyv tehát helyrajzi szám szerint listázza az adott természetes személy nevén szereplő ingatlanokat. Ha nincs az adott személy nevén ingatlan, akkor a földhivatal hatósági bizonyítványt állít ki erről a tényről.

Ki igényelhet tulajdonosi földkönyvet?

Csak az a személy vagy szerv kérheti, aki a földhivatali lekérdezésre jogosult az Inytv. 73. § (5) bekezdése alapján. Ez jellemzően maga a tulajdonos vagy meghatalmazott jogi képviselője lehet, illetve egyes hivatalos szervek, akik jogszabályban meghatározott feladatuk ellátásához jogosultak ilyen lekérdezést végezni. Jogosulti adatokkal kiegészített földkönyvet az igényelhet, aki az igénylésben megjelölt adatkörök kezelésére törvényi felhatalmazással vagy az érintett felek teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt hozzájárulásával rendelkezik.

FONTOS: A természetes személyazonosító adatok (pl. név, születési adatok) nem használhatók fel arra, hogy bárki önkényesen lekérdezze, milyen ingatlanok vannak egy másik személy nevén — kivéve, ha:

  • maga a tulajdonos kéri ezt,
  • vagy jogosult hatóság végzi a lekérdezést törvényes feladatkörében.

Mennyit kell fizetni érte?

A tulajdonosi földkönyv lekéréséhez igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, amelyet a 1/2024. (I. 30.) KTM rendelet 21. § (1) bekezdése szabályoz. A díjtételek az alábbiak szerint alakulnak:

  • Földkönyv vagy földkönyvkivonat: 240 Ft/ingatlan
  • Tulajdonosi adatokkal kiegészített földkönyv vagy kivonat: 320 Ft/ingatlan
  • Területi összesítő (pl. településszintű kimutatás): 3200 Ft/település

Fontos: A tulajdonosi földkönyv általában több ingatlant is tartalmaz, így a fizetendő díj az ingatlanok számától függően növekedhet.

Hogyan lehet megnézni, hogy milyen ingatlan van a nevemen?

Egy parlament elé benyújtott jogszabálymódosítás értelmében minden természetes személy a Digitális Állampolgárság Mobilalkalmazáson keresztül is a tulajdonában álló 

  • ingatlanokról helyrajzi számot és
  • az ingatlan címadatait tartalmazó tulajdonosi földkönyvet igényelhet. 

Amennyiben a természetes személyazonosító adatok felhasználásával történő lekérdezés során az ingatlanügyi hatóság megállapítja, hogy az érintett nem rendelkezik ingatlantulajdonnal, erről a tényről hatósági bizonyítványt állít ki a kérelmezőnek.

INGATLAN ADÁSVÉTEL ÜGYVÉDI MUNKADÍJA

Budapesten, Debrecenben, Nyíregyházán, Miskolcon, szegeden, Pécsen és számos más városban!

Állítsa be az ingatlan vételárát a csúszkával

Ár: 60 000 000 Ft

e-ingatlanügyvédek.hu

0 Ft

Országszerte egységes áron!

Tovább az ajánlathoz

Ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány kiállítása

Ha már tudjuk, hogy milyen ingatlanunk van, korábban külön kérhettük azt is, hogy az állam ez igazolja. Az ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány egy olyan hivatalos volt dokumentum, amelyet az illetékes ingatlanügyi hatóság (a járási/fővárosi kerületi hivatalok) állít ki annak igazolására, hogy egy adott személy tulajdonosként szerepel az ingatlan-nyilvántartásban egy meghatározott ingatlan vonatkozásában.

A ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány ma már egy "negatív" bizonyítvány, tehát a hatóság vagy a földkönyvet állítja ki, vagy pedig az arról szóló hatósági bizonyítványt, hogy az adott természetes személynek nincs ingatlanvagyona. 2024. 07. 29-től a hatósági bizonyítvány kiállításának igazgatási szolgáltatási díja 4.800 Ft/fő.

Hogyan kell kérni a bizonyítványt?

1) Elektronikus ügyintézés DÁP vagy Ügyfélkapu+ hozzáféréssel

Ha rendelkezik Digitális Állampolgárság Mobilalkalmazással (DÁP) vagy KAÜ/Ügyfélkapu+ azonosítóval, javasolt az elektronikus ügyintézés, mivel ez a leggyorsabb mód.

A kérelmet az e-Papír szolgáltatáson keresztül lehet benyújtani, itt: 👉 https://epapir.gov.hu

Kitöltési útmutató:

  • Témacsoport: Ingatlantulajdonnal kapcsolatos ügyek
  • Ügytípus: Ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány
  • Címzett: Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft.
  • Felhasználás célja: Pl. hitelügyintézés, vagyonnyilatkozat, öröklési ügy
  • Soron kívüli ügyintézés: Nyilatkozni kell az igénylés indokoltságáról (igen/nem)

FONTOS: A kérelem kitöltésekor a személyes adatokat pontosan a személyi igazolvány és lakcímkártya szerint kell megadni. Az e-Papíron minden csillaggal (*) jelölt mező kitöltése kötelező.

2) Postai ügyintézés – ha nincs digitális azonosító

Amennyiben nem rendelkezik elektronikus azonosítóval, a kérelem postai úton is benyújtható. Ebben az esetben az alábbiakat kell tennie:

Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft.
Ingatlan-nyilvántartási és Geodézia Igazgatóság
1519 Budapest, Pf. 566

Honnan érhetőek el a tulajdoni lapok?

A tulajdoni lapok Magyarországon a Földhivatali rendszerben találhatóak. Ez az egységes ingatlan-nyilvántartási rendszer tartalmazza az ingatlanokra vonatkozó jogi és földmérési adatokat.

Hol találhatóak fizikailag és digitálisan?

  • Fizikailag: A tulajdoni lapok eredeti dokumentumai és az azok alapjául szolgáló beadványok az illetékes járási földhivatalokban kerülnek tárolásra.
  • Digitálisan: A földhivatali nyilvántartás adatai digitálisan is elérhetők az állami rendszeren keresztül - ügyfélkapu+, vagy DÁP hozzáférés szükséges. Ez a szolgáltatás ingyenes!

Mennyibe kerül egy tulajdoni lap lekérése?

A tulajdoni lap lekérésének ára Magyarországon többfaktortól függ, beleértve a lekérés módját és a kért dokumentum típusát. Az alábbiakban a 2025-ben érvényes díjak láthatók a releváns források alapján:

Ingyenes lekérdezés:

  • Évente két alkalommal ingyenesen igényelhető elektronikus, e-hiteles tulajdoni lap másolat a saját tulajdonú ingatlanra vonatkozóan.

Díjköteles lekérdezés:

  • Elektronikus (e-hiteles) tulajdoni lap másolat: Az ingyenes alkalmak felett, vagy nem saját ingatlan esetén a díja 4800 Ft ingatlanonként. Ez az elektronikus dokumentum minősített elektronikus aláírással van ellátva és hivatalos ügyintézésre alkalmas.
  • Papír alapú hiteles tulajdoni lap másolat: Ennek díja 10 000 Ft ingatlanonként.
  • Elektronikus vagy papír alapú térképmásolat: A díja 5000 Ft ingatlanonként.

Összegzés

A tulajdonosi földkönyv az egyik leghasznosabb hivatalos dokumentum, ha szeretnénk átlátni, milyen ingatlanok szerepelnek a nevünkön. Ez a különleges földhivatali kimutatás helyrajzi szám szerint rendszerezi a nevünkre írt ingatlanokat, és legkönnyebben a DÁP rendszerből kérhető le.

Kategóriák:

György JánosGJ
Szerző:

Csapatunk

Dr. György János

Dr. György János az e-ingatlanügyvédek.hu debreceni tagja. Szakterülete az ingatlanjog, ezen belül is a termőföldek és a lakóingatlanok adásvétele.
Szerzői profil